Jobba smartare med e-post och ärendehantering

Christine Sivertsson Christine Sivertsson 01 April, 2019

Ageris bjöd in till ett välbesökt frukostseminarium 29 mars 2019 på temat om att jobba smartare i kundservice med e-post och ärendehantering.

 

 

E-post är en kostnadseffektiv kanal som fungerar väldigt bra för många typer av ärenden, och Ageris IT-chef Ken Persson delgav insikter från verksamhetens 10 år i kontaktcenterbranschen utifrån mängder av erfarenheter från arbete åt ledande B2B och B2C företag på marknaden.

Undersökningar visar på att;

  • 38% av kunder föredrar att kommunicera online eller via e-post gällande enkla kundservicefrågor.
  • 20% av kunder föredrar att ge positiv feedback till ett varumärke via e-post och kanske ännu viktigare är att 19% av kunder väljer att skicka sina klagomål och synpunkter via e-post.
  • Kunden förväntar sig ett snabbt svar gäller e-post, men det finns rapporter som pekar på att 62% av företag inte har e-postadress till sin kundservice.

Vår gästföreläsare från Freshworks, Johannes Wrestén Jonsson, delade med sig av kunskap gällande ärendehanteringssystem och framtidsspaningar som t.ex. botar och maskininlärning. Freshwork är en ledande leverantör av mjukvara kopplat till kommunikation som har över 150,000 användare globalt.

 

Hör gärna av er till Ken om ni vill fortsätta prata e-post och möjligheter för att jobba smartare i kundservice!

Christine Sivertsson

Christine Sivertsson

More posts by Christine Sivertsson