Kontaktadagen 2017

Josefine Radonné Josefine Radonné 19 May, 2017

Kontaktadagen - Årets konferens inom kundservice och försäljning

Kontaktadagen är årets största konferens för oss som arbetar med kundmöten via telefon och digitala kanaler. Dagens varvas med inspirerande föreläsningar och givande mingel för att sedan avslutas med en härlig middag. I år höll konferensen till i Münchenbryggeriets lokaler.

Ageris ställde som vanligt ut under konferensen. I vår monter kunde deltagarna komma och tala med våra experter inom en rad olika områden, så som:

  • Digital kundservice
  • Försäljning i kundservice
  • Kundservice i sociala medier
  • Rekrytering och bemanning
  • Motivationssystem i kundservice
  • Gamification

Utöver intressanta diskussioner erbjöd vi också besökarna att vara med och tävla via vårt nylanserade Gamification-verktyg. Tävlingen bestod av en simulering där man skulle hjälpa en inringande missnöjd kund med ett kundserviceärende. Baserat på hur man svarade och hjälpte kunden till en lösning på problemet, delades olika poäng ut och på så sätt kunde vi utse tre vinnare.