Motivationssystem i kundservice

Josefine Radonné Josefine Radonné 19 April, 2017

Motivationssystem i kundservice

Motiverade medarbetare är viktigt för att verksamheten ska fungera, drivas och kunna utvecklas. Motivation är det psykologiska kännetecken som ger en individ drivkraft – skapar en handling mot ett önskat mål. Olika människor motiveras av olika saker och har olika målsättningar.

Många verksamheter använder sig av ett slags motivationssystem för att motivera medarbetarna att arbeta mot sina mål för att sedan få en belöning när målet är uppnått. Många tillämpar ett monetärt motivationssystem där bonus utdelas. Det finns givetvis både för- och nackdelar med det. På Ageris gick vi från ett monetärt motivationssystem till ett poängbaserat som är kopplat till en poängshop. Vi delar med oss av våra erfarenheter.

Torsdagen den 11 maj bjuder vi in till ett frukostseminarium kring temat motivationssystem i kundservice. Morgonens talare är Ken Persson och Samar Kasskawo. Ken har mångårig erfarenhet inom digital kundservice och arbetar idag som IT-chef på Ageris. Samar arbetar i ett av Ageris uppdrag och är ambassadör för vårt motivationssystem.

Frukost serveras mellan 08.00-08.30 och därefter pågår föreläsningen till 09.30.

Ladda ned whitepaper om gamification 


Frukostseminarium om motivationssystem

Torsdagen 11/5 klockan 08.00 - 09.30

Svetsarvägen 8, Solna Business Park

Anmälan är tyvärr stängd. 

Läs mer om våra event